سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

تهیه کننده «خداحافظ رفیق» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«جبهه فرهنگی‌ دشمن» قوی‌تر از «جبهه نظامی» است/ «جبهه مقاومت» در مسائل نظامی و سیاسی عالی است اما در «حوزه فرهنگی» به شدت مظلوم است!

نشست خبری فیلم دست ناپیدا؛ سیدسعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما همزمان با هفته دفاع مقدس ضمن بررسی عملکرد نهادهای فرهنگی و سینمایی در ترسیم هنرمندانه مقاومت اسلامی تصریح کرد: ما باید بدانیم اگر جبهه فرهنگی را قوی کنیم می توانیم جبهه نظامی قوی نیز داشته باشیم؛ دشمن در جبهه فرهنگی به شکلی حمله می کند که ما را در بسیاری موارد عقب می راند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «زیباتر از زندگی» و «خداحافظ رفیق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده پیش از هر کلامی به ملت فلسطین و ملت دلاور ایران و مردم مبارز لبنان و تمامی ملل مقاومت، شهادت مظلومانه شهید اسماعیل هنیه را تسلیت و تبریک می گویم.

وی ادامه داد: همچنین می خواهم به رژیم کودک کش و ستمگر و غاصب صهیونیستی بگویم که شما هرچقدر ما را بکشید ملل دنیا بیدارتر می شوند. شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید. آمادگی داشته باشید که جبهه مقاومت انتقامی از شما بگیرد که حدی بر آن متصور نباشید. ایران اسلامی باید انتقام بگیرد و من از فرمانده سپاه قدس و حوزه مقاومت انتظار دارم که انتقام واقعی را بگیرند و درسی به این رژیم غاصب بدهند که در عمر حیوانی شان آن را فراموش نکنند و دیگر چنین غلطی نکنند. هم به کشور و هم به ملت ما و به مهمان نوازی ما تعرض شد و ما باید این را پاسخ دهیم.

سیدزاده سپس به مظلومیت حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: جبهه مقاومت در مسائل نظامی و سیاسی عالی است اما در حوزه فرهنگی به شدت مظلوم است.

این سینماگر انقلابی یادآور شد: زمانی که حاج قاسم زنده بود و یا حالا که سردار قاآنی عزیزمان فرماندهی سپاه قدس را عهده دار شدند بنده حضورشان رسیدم و گفتم کمک کنید این فیلم ما ساخته شود. ایشان گفتند تلاشم این است که این کار را بکنم اما شرایطمان بد است و نیروهای مقاومت امروزه در مضیقه شدید مالی و امکانات لجستیکی هستند!

وی سپس با بیان اینکه دشمن جبهه فرهنگی اش قوی تر از جبهه نظامی اش است تصریح کرد: ما باید بدانیم اگر جبهه فرهنگی را قوی کنیم می توانیم جبهه نظامی قوی نیز داشته باشیم؛ دشمن در جبهه فرهنگی به شکلی حمله می کند که ما را در بسیاری موارد عقب می راند! ما باید بچه های هنرمندان مان را که دغدغه مند عرصه فرهنگ هستند را فرا بخوانیم و از آن ها بخواهیم که از نظر هنری کمک کنند تا بتوانیم بر دشمن چیره شویم.

سیدزاده خاطرنشان کرد: بنده ورود آقای پزشکیان را به عرصه دولت تبریک می گویم و به ایشان ابراز می دارم که خوش آمدید! البته من به ایشان رأی ندادم چون شناختی از ایشان نداشتم اما تبریک می گویم به این دلیل که در خصوص جبهه مقاومت درخشیدند و حرف های دلنشینی زدند. الآن چون شنیدم ایشان چه موضعی گرفتند مکلفم که تبریک بگویم و تشکر کنم. می خواهم به ایشان عرض کنم که شما که سکان دار عرصه دولت جمهوری اسلامی شدید با همین فرمان جلو بروید و با کمک بچه های مقاومت تمامی این رذل ها و پست هایی که در جبهه جنگی و فرهنگی علیه مظلومین دنیا قد علم کردند را با حمایت ولی امر مسلمین عقب برانید.

سیدزاده در خاتمه این گفتگو افزود: اگر این کار را بکنید در حیات شهادت نصیب تان شده اما اگر نکنید نمی دانم چه اتفاقی برایتان می افتد. من برای شما دعای عاقبت به خیری می کنم و امیدوارم که ان شاالله در حیات شهید بشوید! من از چهره ایشان می خوانم که لیاقت شهادت دارد. اگر ایشان عرصه مقاومت را در جبهه فرهنگی حمایت کند مطمئنم پیروزی از آن شان خواهد بود و امروز همه ما امیدواریم که یکایک دستگاه های فرهنگی و هنری کشور از تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه مقاومت حمایت کنند.